Een opgeruimde werkomgeving is zowel prettig voor jou als voor je collega’s. Het bevordert zelfvertrouwen en motivatie, wat resulteert in betere prestaties. Daarom is investeren in een georganiseerde business, investeren in de efficiëntie en het welzijn van je team. Maak de stap naar een opgeruimde en gestructureerde werkomgeving en ervaar de voordelen.
Studies tonen aan dat een ongestructureerde werkomgeving meer energie kost dan je denkt. Chaos in zowel je persoonlijke als zakelijke omgeving leidt tot lagere productiviteit, een negatieve houding en afname van werkgeluk. Daarnaast verhoogt wanorde het stressniveau, wat kan resulteren in slapeloosheid, depressies en fysieke aandoeningen zoals hoge bloeddruk. Bovendien belast een rommelige omgeving je hersenen, waardoor concentratie moeilijker wordt. Ook heeft het negatieve gevolgen voor je bedrijf. Bijna de helft van de (kantoor)medewerkers verliest jaarlijks belangrijke werkobjecten en documenten. Dit kost niet alleen geld, maar ook tijd. Goed om dit probleem bij de kern aan te pakken, dus.